Jul närmar sig

Igår när Lena hade sin pianolektion så gick jag och Laurence på en promenad runt området. Då fick man ju se alla ljus och julsaker som folk har börjar sätta ut. Och julstämmningen var på TOPP. Jag längtar jätte mycket efter jul nuuu =) ... 
Längtar tills vi kan börja göra lite jul mysigt.. men blir ju inte förens vi har packat ... :( .. men men inte mycket man kan göra åt det. 

Idag så var jag så grymt trött så efter jag hade lämnat baren i skolan så gick jag raka vägen hem och la mig och sov igen, vacknade vid halv 2. Var riktigt trött, minns inte ens att jag hade stängt av dom tre alarmen jag hade på. Så jag antar att jag behövde den sömnen. 

sen när jag vacknade så måste jag ha varit trött, fortfarande, för jag skulle skära upp lite bröd, men märte inte att brödet tog slut och mitt finger började .. så har ett stort blodigt sår på fingert .. kul. 

Snart ska jag och Lena gå upp till deras skolan igen (Laurence är redan där). för dom har som en "julmaknad" där idag. Inte julmarknad med vet inte hur jag ska förklara det annars. Men kan köpa lite små julsaker och baren kan få träfa TOMTEN =) tydligen så är jag forstor för att träffa tomten :( gjorde mig lite ledsen. Så det ska bli lite mysigt i alla fall dom har gjort jätte myclet julsaker dom senaste veckorna så det kommer nog bli jätte kul =) .. Får ta på mig varmt .. 

hahahah och när vi gick hem från skolan idag så pratade Lena om : Tomen och Laurence pratade om bommber .. så efter ett tag så det jag hörde var ... Let's through booms at Santa xD hahhaha Inte helt ok asså .. men kul var det. 

Neee nu ska jag se till så att Lena äter upp allt på sin talrik. 

Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mysigt med julstämning och att träffa tomten och att julpyssel barnen har tillverkat.

Va rädd om dina fingrar dom är bra att ha kvar och inte så goda att få på smörgåsen.

Jag bakar julfrallor hoppas dom blir bra.

Pappa skulle ha kommit hem från Tyskland i kväll men snökaos så dom kom till Köpenhamn efter endel krångel men det går inget flyg därifrån förrän i morgon. Kram på dig.

2010-12-09 @ 18:55:40
Postat av: Carin

Haj på dig Matilda! Kul att ni har fått snö, här snöar det för fullt! Bobby lånade Luddes långkoppel och han vart helt överlycklig (När han kom på att han hade det) :-) Det ska bli roligt att träffa dig vid Jul! Jag sitter och fikar hos Robin nu och han hälsar så gott! Kram på dig!

2010-12-09 @ 19:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0