Lördagens seminaruim

HOW WOULD YOU CHOOSE TO FEEL?

Tänkte att jag skulle dela med mig av det som taleds om på seminariumet. 

Det handlade om att : ÄLSKA SIG SJÄLV I'M AWESOME. 

Dom talade om "mauset" som vi är givna när vi föds. Och att det är med oss restan av livet. Också att det "manuset" säger till oss att - vi duger inte, inte tillräkligt bra, tillräkligt framgångsrika, ger oss skuldkänslor för något som vi kanske inte borde ha som får oss att må dåligt osv. 
Han som talde prata om hur man kan göra för att få "kontroll över sitt manus" typ. Hur man skulle köpa med det. 
Han och en tjej håller på en sådan kurs (dyr som .. F**) men antar ett dne är väligt bra. Folk som hade gått en kursen prata om HUR den har hjälp dom på många sätt. Och det hjälper verkligen. 
Det är en sådan grej JAG skulle behöva göra igentligen. 

Men han nämde tex, (sådan där kvarn som man gör kor på, kommer inte ihåg vad det heter just nu). 
Men i alla fall. 
Om man vill ha en Kött korv så stoppar man in kött i ena änden och det kommer ut kött korv på andra. 
Det han menad eme det är att om man stoppar in tvivel så kommer tvivel komma ut osv. 

Det sades så myclet bra  hela dagen. Jag fick mycket bra saker att ta in. Mycket att tänka, som jag kanske borde börja med. 

- When you know there's something more to life, but can't quite fine the answer
- You can't give up
- Slute vara perfekt! Slute vara glad hela tiden, Happines and sades goes together. And don't let the "sadnes stop you, or hold you back. 
- What would you choose : Happines or sadnes?


Det var mycket om att VI SJÄLVA betsämmer hur vi mår, om vi är glada eller ledsna. Tex: 
Vad håller du kvar längs vid, Bra kritik eller dålig kritik? 
Oftas blir det ju det sista, MEN varför. Det är vi själva som väljer. 

Det var verkligen värt att gå på. Och om jag får chansen vill jag gärna gå igen. 

Love
Matilda



Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en bra föreläsare, någon sådan "kurs" borde många gå på. Du som lyssnade på honom o tyckte att han va bra försök att tänka som han försökte förmedla. säkert inte alltid så lätt men försöka kan man alltid göra. Ha en bra dag. Kram

2010-11-15 @ 07:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0