Week in London with Linnea

Det började med att gå till bussen I spöregn, inge kul. Men jag viste att jag snart skulle vara i London och träffa Linnea och att v skulle ha en jätte bra helg i London.
I Cambridge innan stationen blev jag fast i en bil kö i 20 min, inte heller så kul. Missade tåget jag hade tänkt att ta och missade nästan tåget efter. Men som ni lästa, NÄSTAN. Han med det andra tåget var på väg mot London.
Vid Kings Cross med blev ett långt samtal med Linnea, för vi hittande inte varandra, men tillsluts så hittade vi samma ut gång och varandra. KRAMKALASS =)
Sen började vandringen med att hitta vandrarhemmet. Tog inte så jätte lång stund (skulle tagit kortare tid om det inte hade regnat så mycket).
VI checkade in och kollade in rummet, helt OK =)

Sen var jag JÄTTE hungrig så vi gick på matjakt. Hittade ganska snabbt en jätte mysig resturang som ar jätte mysigt, blev pizza, öl och efterätt ( vi slår på stort). Tiden gick snabbt som en raket därinne och plötsligt var kl 10. Kanske var dags att dra sig tillbaka för att sova så vi skulle orka upp tidigt på lördagen.
GOD NATT

LÖRDAG
Kl ringde vid 8 och vi steg snabbt upp och gjorde oss i ordning, var ju frulle i priset så gick och åt lite innan vi drog oss till tunnelbanan och åkte till Waterloo.
Väl framme där så såg vi LONDON EYE =) WIII äntligen skulle vi få åka den.
Såg i en lång kö för att köpa biljetter, men så värt det (och vi fick ett bra pris för båda London eye och London aquarium).
Men London eye var jätte härlig. Det är verkligen en grej man ska göra om man åker till London. (vi kom först in i våran EYE xD)

Efter den härliga turen i London eye, så blev det LONDON FILM MUSEUM. Också en kul grej att göra, dock var det ganska mycket som vi inte kände igen, eller hade hört talas om. Var ganska mycket gamla filmer osv. Men var ände en kul grej, så mamma, pappa, mormor, morfar, farmor ,farfar – London Film museum är något för er, tror att nu skulle känna igen mera filmer.

När vi var klara där inne så var hon nästan halv 1, redan. Så vi hittade ett jätte mysigt matställe som vi tog en varm macka på till Lunch, och jag säger bara, dit ska jag igen!!

När vi var mätta och belåtna drog vi oss till LONDON AQUARIUM. Som, faktiskt, var dagens höjdpunkt!! Det var grymt fint och så många olika Fiskar! Det var helt otroligt. Vi var därinne jätte länge, och vi var som två barn som gick . DIT SKA MAN GÅ!!!

Efter det blev det att gå runt lite vid London eye (film museum och aquarium ligger EXCAKT bredvid så om man gör en av grejerna så man kan lika gärna göra alla tre),  det finns massa roliga människor som klär ut sig till statyer och står där typ hela dagen. Finns också massa små föreställningar som folk gör.. En kul grej att kolla på.
Gick också så klart över bron för att kolla på Big ben =) (kan man ju inte missa när man är så nära)

Sen tåg vi tunnelbanan till Oxford Street för lite fönster shopping. ^^ Blev dock ganska mycket julklapps shopping. Var dar till sena kvällen och tog våran middag vid Oxford Street, mycket mysigt.

Men sen var det bara att dra sig tillbaka och planera för morgondagen och sova.

GOD NATT

SÖNDAG
MATILDA OCH LINNEA DRAR TILL NOTTINGHILL =)
WIII efter att ha checkat ut och lämnat baggaget där så drog vi till Nottinghill, där däm spelar in filmen, Nottinghill =) Matilda och Linnea blev kära. Var så grymt fint och mysigt, dit ska vi flytta ^^
Gick på marknaden där och hittade lite fynd och lite mera julklappar. Solen lyste och det var bara en sådan underbar dag!

Sen när klockan började närma sig slutet på våran dag drog vi oss tillbaka för att hämta vårat bagage och äta något.

Sen var det hej då. !

TACK LINNEA FÖR EN UNDERBAR HELG!

Vi hade verkligen en perfekt helg. Den var underbar! Vi var riktiga turister med karta och kamera. Underbart! Vi får göra om det snart!!