det börjar bli svårt när det är mörkt

Ja det stämmer. Det börjar ju bli mörkt på morgonen nu. Så det  blir allt svårare och svårare för mig att gå upp tidigt på morgonen. Min kropp och hjärna säger att det fortfarande är natt och man ska sova. MEN jag måset siga upp ända. USCH. ^^

Idag så har jag gjort frukost till 6 personer. Lena, Laurence, Diana, och Dianas två vänner, Sue och Tim. Dom sov här i natt så dom kunde böra tidigt med deras möte som dom just nu håller på med och har suttit med sedan kl 8.00. 
Jag har gått med Lena och Laurence till skolan. Och sen var jag ute på en timmes promenad. Mycket skönt. Har också hunit med en lång och skön dusch. Och nu sitter jag här. 
Ska ska ta och läsa lite om Engelska kurser tänkte jag och se vilken jag vill ha. 
Ska också ta och läsa ignom alla papper som jag fick för min start writing esseys klass som jag ska börja i om två veckor. Ja, jag kom med i "klassen". Så ska börja studera på distans. Tycker faktsikt det ska bli kul. =) Så måste görja läsa igenom papperen. 

Idag är det ju fredag så blir lite myss ikväll =) NICE! 

Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Östen

hej Matilda roligt att läsa det du skriver kram pappa

2010-10-09 @ 08:37:57
Postat av: IDA

Sv: Jag svarade roligt nog precis på en annan kommentar att jag håller på med halloweensminkningar just nu och har redan två vampyrsminkningar planerade. En lite mer för maskerad och en vampyrinspirerad där jag endast tagit de typiska färgerna man tänker på och satt ihop till en mer "bärbar" look så de två och alla andra kommer så snart som möjligt. :)



För en död person du egentligen enkelt bara lägga en matt, vit ögonskugga ovanpå din foundation (utan att sätta på puder däremellan) och skugga kring ögonen (med svart, grått och kanske en plommonlila skugga om du vill det) och även skugga under kindbenen och liksom konturera/framhäva benen i ansiktet. Googla fram en bild på ett kranium och försök att lägga skuggor fritt med det som inspiration. Om jag hinner så kan jag försöka göra en snabb tutorial men just det här är egentligen en väldigt enkel grej att göra så prova dig fram och länka gärna en bild till resultatet om du vill sen. Vore kul att se (och inspireras). :)

2010-10-09 @ 17:29:41
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: magdalena

Jag går upp ca 12 varje dag... haha! Känner mig skapligt slö.. Vilket fint kort jag fick av dig! Kul att höra ifrån dig :)



Bra att du har en blogg btw, så man kan läsa lite vad du har för dig om dagarna! PUSS

2010-10-09 @ 21:27:30
URL: http://maagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0