En Dag i Brighton

Fredag kväll bestämdes det att vi skulle åka till Brighton på Lördag. Diana skulle ändå åka dit för att höra på en vän som ska ha hand om Damsels in succses där. (som Diana här i Cambridge). 
Så vi bestämde att alla skulle åka dit. Jag Lena och Laurence kunde gå runt i staden medans hon var på det och sedan kunde hon hänga på när hon var klar. 

Kl 06.00 gick jag upp för att vi skulle åka kl 7. Kom dock inte iväg förens 7.20 men men, Inget att göra åt. 
När vi kom fram så gick vi först till Hotelet där Diana skulle vara så vi viste vart vi skulle tillbaka till vid halv 1 då hennes grej skulle vara slut. Sa hej då och jag, Lena och Laurence började dra oss åt stranden, och piren. 


Piren var inte öppen när vi kom, var 5 min kvar innan den skulle öppna. Så vi gick ner på stranden och kastade lite macka. Och Kollade på alla stora vågor och tog lite bilder. Jag kände ett sådant lung. Det var så vackert. Vi hade ju verkligen tur med väderet. Strålade sol och vist, det blåste, men man tänkte inte så mycket på det pga solen som var så skön och vacker. 


(Ni ser Piren backom oss)
Men tiden gick snabbt och det blev dags att gå till Piren. =) Hur härligt som hälst och vi hade en Jätte trevlig och rolig stund. 


var så otroligt vackert! 
fans ju lite att göra där på piren, lite små affärer här och där, kaffe, lite smått och gott, karuseller och sådant, dock inte öppet när vi var där just då, utan öppnade senare. Och kanske inte var den bästa dagen, eftersom det blåste en del. Fans också ett STORT Rum/hus med massa spel atomater och grejer hahah vi skulle växla pengar så Lena och Laurence kunde splea lite då fick vi en sådan burk som man kan se på kasionon i filmer och grejer, hahah as gött =) Sparade burken så jag kunde ta med den hem =)

(bilden är dock tagen hemma)

Men efter att vi hade spelat lite såg tog vi oss ner på stranden igen och började gå tillbaka. 
Kan bara tänka mig hur det ser ut på våren/sommaren (jag ska tillbaka dit då kan jag säga redan nu, det är redan planerat xD)


Fans små affärer, mat ställen och osv. Hur mysigt som helst! Matilda are in Love <3
Efter en ganska lång stund på stranden, gått i små affärer, ätit våra mackor vi hade med oss så började vi gå mot staden och hotelet igen. Stande och gick in i lite affärer. och hittade en affär som faktiskt finns i Cambridge också bara att jag inte tagit kort på det än, men som jag ÄLSKAR och som jag kommer köpa MASSA saker ifrån är
<33333
Men som sagt gick in i lite olika affärer, dom fick visa lite saker som dom önskar sig i julklapp. 
Gick in i en rolig barn affär med massa gosedjur i ^^


Sen gick i till hotelet och fick vänta ca 10 min på Daian, sen tog vi oss alla en litet promenad runt och kollade i affärer osv. 
Ca kl 4 så åkte vi hem för vi skulle äta tillsammans med Dianas brors familj och Dianas mamma som är här just nu. 
Jag var grymt trött efter maten kan jag säga. Råkade soman i trappan ... osv. 
Jag köpe en grej till mig själv under dagen .. En Bok =)

Blev kär så fort jag läste backsidan. =) 

Jag kan säga att jag ÄLSKAR BRIGHTON och ska tillbaka dit så snart jag kan. Blir dock någon gång på våren. Och då ska jag stanna lite längre och göra lite mer saker. Men jag är KÄR! Dit vill jag flytta. Så Brighton har kommit på min lista på ställen jag vill bo på! 

Hade en jätte rolig och trevlig dag. =)Tack Till Diana som tog med mig (oss) Och tack till Lena och Laurnce för den trevlig dag vi hade tillsammans. =)

Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket fint ställe förstår att du blev kär i denna plats och vill åka tillbaka. vad roligt och trevligt ni måste ha haft det. Hälsa alla. Kram mammma

2010-10-24 @ 19:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0