Fredag och det känns skönt

Så ver det äntligen Fredag. 

Idag har jag faktiskt hunnit med en del. 
Jag har varit På Dianas "Öppnings" grej för sitt nya "företag" Damsels in Succses. Kolla in hemsdian HÄR . Läs gärna va hela grejen handlar om och om ni går in på sidan och till Höger så står det :
Local Damsels in Success Group - och under det så finns det en länk som man kan klicka på. Gör det,
SEN
så kommer det upp att man kan söka på postcode för att hitta gruppen som ligger närmast där DU bor (bara
UK). Men på Vänser sida så står det redan massa städer, Klicka då på CAMBRIDGE. Så kommer det upp en ny sida där ni får höra det DIANA har att säga . =)
Måste säga att jag fick mycket bra saker att tänka på. Har alltid tyckt det har varit en bra och inressant grej när hon har berättat om det. Har blivit mycket intresserad av det måste jag säga. 
Som jag sa, hon sa mycket bra saker och frågor som fick mig att tänka på min framtid och vad jag vill osv. 

-Put yourself first / Du ska ta DIG själv först
För att om du inte kan ta hand om dig själv, hur ska du då kunna ta hand om andra? Och om du har tagit en hand dig själv så är det lättare att hjälpa andra. 
-What you can dream, you can do/ Det du kan drömma om, kan du också göra.
Hon gav sm ex Walt Diseny. Ingen hade tak att göra en figur med stora svarta öron. Men det var hans dröm och han gjorde det.
-Have some one to look up to, someone you can Modeling. / Ha någon att se upp till, någon du kan "härma".

Ha någon som kanske håller på med samma sak som du gör/eller vill göra, som kanske ligger sneppet före dig. Prata, fråga pesronen saker. Få hjälp. 

-What would you like to be doing? What are your gouls? /Vad skulle du vilja göra? Var är dina mål?
Mina mål:
-Jag vill träna upp med Engelska
-Jag ville åka som Au pair
-Jag vill Lära mig Tyska
-Jag vill Lära mig Japnska
-Jag vill bo och Jobba i Tyskland
-Jag vill bo och jobba i Japna
-Jag vill hitta något mer att plugga till,  något med barn, musik eller resande
-Jag vill resa jorden runt
-jag vill skaffa familj

Vad jag skulle vilja göra i frmatiden? Om jag skulle kunna jobba med något som fick mig att resa mycket så skulle det vara underbar. Gillar också att jobba med barn. Men just nu vet jag inte. 
-What will the firts setp be?/Vad kommer det första steget att vara?
Ja, jag har redan tagit första steget, Jag åkte som Au Pair och får träning med barn och min Engelska. Funderar på att ta en Tyska kurs efter jul. Det kan också vara första steget.  

Det var några av sakerna som vi alla fick fundera på idag. Och det gjorde jag. Fick fram lite vad jag vill göra efter Au pair jobbet och tänka lite på HUR jag ska göra det. 
Om jag kunnde så skulle jag vara med i gruppen. Tror att det kan vara något som kan hjälpa ALLA. Vad du en jobbar med. 
Så det var mycket lärorikt att följa med. Så jag är jätte Tacksam till Diana att jag fick följa med. =)

Så nu sitter jag och väntar på att makaronerna ska bli klara. Så Lena och Laurence kan äta innan dom ska på Yout Club. Jag ska ha en seg kväll , kolla på film =) Låter toppen!! 
Imorgon ska vi troligen åka bort .. =) Få komma till ett nytt ställa och och lägget där! Jag har det så bra. Inte alla Au Pairer som får sedan chans. Jag är glad =) 

Sen näste vecka så är det ju lov. Måndag ska vi in till Cambridge och fixa lite gerjer. Tisdag åker jag till Ipswich och träffar Jennifer <3 =) och på Onsdag så ska jag, Emma och Jennifer hitta på något och på kvällen så följer jag med Emma hem och ska vara med henne till Söndag =) WIII 
Kommer bli en awesome vecka. 

Nu måste jag kolla till makaronerna =) 

Love
Matilda






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0