Livet på G?

Så igår Onsdag hände det lite grejer.

Jag fick reda på att jag får gå och hälsa på dagiset som jag pratade om. Ja det är inte riktigt som ett dagis. Det är en kvinna och hennes man som håller i det. Dom stratade det själva. Så dom har det is itt hus. så det är väl en blanding mellan dagis och dagmamma. Ska dit nästa vecka på Tisdag och hälsa på och se vad dom håller på med. Det ska verkligen bli jätte kul. =) Längtar. Och vem vet .. kanske kan bli något i framtiden... ^^ 

Dian fick ett snabbt telefonsamtal som att vi kunde få komma och kolla på det nya huset. =) Så det blev sanbbt in i bilen och iväg på några sekunder. 
Jag hittar både bra och dåliga saker med huset och att flytta. 
Bra:
- Det är Näramre Cambridge, så går snabbare att ta sig in och hem
- Finns mer att göra i Histon än i Cottenham 
- Kan äntligen gå med i ett gym
- Finns en öppen spis i huset och jag älskar det.

Dåliga:
-måste lära mig att hitta IGEN (när jag äntligen hittar själv till alla saker) 
- Huset är mindre än detta i Cottenham
- Har iget eget badrum
- inte lika mysigt som detta hus 
- Kommer ta längre tid att gå till skolan, så måste gå upp tidigare 
- det är inte liak fint område (tycker jag)


Ja några saker på varje sida. Men vi ska ju flytta så bara att börja vänja sig. Tror att det kommer bli bra i alla fall. Hoppas .. ! 
Pratade med Linnea igår. En gammal klasskompis som också är Au pair i England just nu. Hon åkte någon vecka innan mig. Vi har pratar om att träffas snart. Så satt och diskuterade och diskuterade om helger som passade både och vart vi skulle vara. och både är jätte sugna på att åka runt i England för att se sig om i andra städer. Så i November (inte säker vilken helg än, vi har två att välja mellan. ska kolla vilken som är billigast) så ska vi spendera en helg i London =)! Vi ska åka Fredag-Söndag. Gå runt i London, se oss omkring. Blir nog lite shopping också. Kommer bli jätte roligt. Båda att få träffa henne igen, och en helg i London. Göra lite annat liksom. =) Vi ska prata igen nästa vecka på fredag och då bestäma helg ocg boka så mycket som möjligt. 

Så idag torsdag har det inte hänt så mycket en. Helen åkte nyss härifrån efter att ha städat. Jag diskade lite sammtidigt så vi kunnde snacka lite. Har också varit på promenad. Ja det är det som har hänt hitils. och det som kommer hända restan av dagen är ... ska hämta Lena och Luarnce. Det blir fiskpinnar till mat. Sen ska Laurnce på karate och jag och Lena ska på step. Och ilkväll ska jag parat med mamma och pappa och dom ska hjälpa mig fylla i en sak. Jaa, det är det som väntar. 

Imorgon åker jag till Ipswich till Söndag och ska träffa Emma <3 och hennes familj. Kommer bli jätte kul. Har inte träffat dom sedan dec förra året. Så det längtera jag efter.
Och Nästa vecka börjar jag ju plugga. Så det är lite att förberedda inför det.  

OK,  det kommer inte bli dagens fråga .. utan jag kommer lägag till en/flera frågor dom dagar som jag inte har så mycket att skriva om, eller om jag har fått massa frågor så tar jag ett inlägg till frågorna. Så kommer det att bli.

Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har läst din blogg. Är nu i Finspång. Åker vidare till Turkiet i kväll. Östen skjutsar. Kul och läsa om hur du har det. Det verkar vara som om du trivs. Hoppas det. Ha det bra i fortsättningen. Emelie hälsar.Kram Anne-Marie

2010-10-14 @ 15:29:40
Postat av: Anonym

Har läst din blogg. Är nu i Finspång. Åker vidare till Turkiet i kväll. Östen skjutsar. Kul och läsa om hur du har det. Det verkar vara som om du trivs. Hoppas det. Ha det bra i fortsättningen. Emelie hälsar.Kram Anne-Marie

2010-10-14 @ 15:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0