Era frågor och mina svar

Jag fick lite frågor =) KUL.
Tackar för det, här kommer mina svar, jag hoppas ni är nöja med svaren =)

Hur trivs du med familjen? :) (än så länge)
SV: Jag trivs jätte bra. Dom har varit jätte välkomnade och snälla. Känner mig redan som en i familjen. Diana brukar skämta om att jag redan kan läsa hennes tankar, om hon skulle glömma att säga något till mig ^^.


Hur fick du kontakt med familjen?
Jag menar åker du genom något företag eller är det privat du har kommit i kontakt med dem?
SV: Jag åkte genom Organisationen STS www.STS.se . Och när man har gjort anmälna så sickar man in den och dom kollar igonom och godkänner än. Sen är det  Au Pair organisation som skickar min ”ansökan” till passande familjer och det är dom som säger om jag låter intressant eller inte . Så denna familj tyckte jag lätt intressant och hörde av sig.


Vart bor du egentligen, har inte riktigt fattat det..? Är det en liten stad eller by eller mer på landet? Berätta! :D
SV: Jag bor i en liten stad som Heter Cottenham. Det är en jätte liten stad, typ som Finspång (där jag kommer ifrån). Fast lite mindre. Cottenham ligger Norr om staden Cambridge som jag tror dom flesta känner till. Tar ca 30 min med bil från Cottenham till Cambridge. (kolla google)


Vad brukar du laga för mat?
SV: Det är olika, jag har lagat köttfärssås, Carbonara mm. Det beror lite på vad som finns. Det är ju Diana som handlar så jag tar av det som finns och blandar ihop något ^^ Bukar bara bli en mix av något, ttp något kött, grönsaker någon sås som jag häller i allt och sen pasta, ris eller potatis till. (om ni har förslag på mat får ni gärna skriva en kommentar med förslaget)


"hur har du det där borta (låter ju rätt segt" hahah. Men min fråga får helt enkelt bli, skulle du kunna tänka dig att bosätta dig i något annat land, som tex det du infinner dig i nu :) ?
SV: JA! =) det skulle jag verkligen. Och min plan är att göra det också. Jag skulle absolut kunna bosätta mig i England.


Vad gör du när barnen är i skolan? Vad skickar du med till lunch?
SV: Jag brukar gå på promenad, se lite på TV (blir Friends eller Veronica Mars), Blogga, och det finns disk/tvätt ta hand om det. Duscha, om det behövs plocka i mitt rum eller i huset gör jag det. Allt beror lite på vad so behövs göra och vad det är för väder. 
Till Lunch brukar det bli smörgåsar, men tonfisk eller ägg eller kor i med salad gurka/tomat ost. Också lite vad som finns och vad Diana har sagt att dom ska ha. Dom ar också med sig frukt och om dom har varit snälla/duktiga kan dom få en kaka något gott med sig också.


Tackar för det. Kanske kommer en fråga stund till någon gång i framtiden =) (Fast du vill jag ha mer frågor )

Love 
Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0