Första dagen på ett spännande år

Fredagen den 3 sep 2010 åkte jag till England för att jobab som Au Pair hos en familj i ett år (minst).
Diana (Mammam) Laurence och Lena möte upp mig på flygplatsen. Flyget var ca 20 min försenat, och redan innan jag gick på flyget så gick mitt handbaggage sönder ( min vanliga tur). Dragkedjan gick sönder så jag fick mossa in väskan under sättet för att slipa riskera att allt skulle åka ut.
Men i alla fall.
Dom stod och väntade på mig på flygplatsen, London Stansted (men en skylt där det stod Matilda) =).
Tog ca 40 min min bil till Cottenham. Det var en trevlig bilresa (jag var fortfarande grymt nervös). I bilen så bestämde vi att vi skulle äta fish and chips (har faktiskt aldrig ätit det under mina tidigare resor i England).
Vi åke först hem, lämnade min väskor och jag fick en liten snabb visning av huset. Blev också chockd över att det låg lite små sker till mig på sängen som dom hade köpt till mig. SÖTA!  och sedan gick vi och köte fish and chips.
Efter maten var det i sägen som gällde för Laurence och Lena (måste ju börja vänja sig eftersom skolan börjar på Måndag). Och jag började packa upp.
Sen var det sägen som gällde för mig också, det hade varit en lång dag.

Så idag var "första" dagen. Första hela dagen.
Dagen Började med att vakna i mitt nya rum. Har ett eget rum med egen toalett och dusch. ! Det gillar vi.
Sedan blev frukast så klart.
Sen var det Cambridge som gällde. Spenderade nästan hela dagen där. Vilken mysig stad! Vi åkte med en Citysightsseing buss som åkte runt nästan hela Cambrige.
Det borde borde man göra om man åker dit.
Om man sparar kvittot så räker det 24 timmar så man kan gå av och på under hela dagen. Om man skulle vilja kolla närmare på visa saker. ( Mycket bra tycker jag).
Vi gick av för att kolla på Cambridge University Botanic Garden. En plats med mycket bommlor från alla hörn och kanter. Det var mycket varckert måste jag säga. Man kunde ta mig sig lite att äta och sita bland alla fina växter. 

Bild 1: sitter på CitySightsseing Bussen. Siier där uppe men inget tak. Kände mig verkligen som en truist. ^^
Bild 2-3: Man ser River Cam. Ser lite ut som Venedig med alla båtar (gondoler, eller hur det stavas)
Bild 4: The Round Church
Bild 7: Man ser lite av kartan. Vägen som bussen åkte. 
Bild 8-19: Från Cambridge University Botanic Garden.
(Bild 18 : som Lena sa- They look like small Roses - Dom ser ur som så rosor =) )












Efter nästan 5 timmar i Cambridge så åkre vi till Tescco (En stor affär med allt från Mat till Tv aparater) och hanlade.
Sen var det tillbaka hem och äta. Vi alla var ganska hungriga.
och eftersom klockan var ganska mycket när maten var nera i magen så var det dags för sägen.
Jag fick hjälp av Diana att ficx Internet ( som ni ser) och vi fixade ordning min Engelska tel.

Jag känner mig verkligen välkommen i familjen och är inte alls nervös längre. Jag tror verkligen att detta kommer bli ett helt awesome år. Känner det på mig.
Jag ska försöka hålla er så uppdaterade så gott jag kan.

Nu ska jag kolla på wallander som går på Tv:n (men eng sub) och kommer troligen sommna. =)

Love
Matilda


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej vännen!

Hoppas du får det riktigt härligt där borta!

Cambridge ÄR mysigt.. och jag känner folk där :)

Ha det gott - tänker på dej! Kram!

2010-09-06 @ 11:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0