Spännande vecka framöver

Jaha, då var den andra jobb dagen över.
Det har varit två bra bra dagar.
Igår var Diana hemma hela dagen så fick stöd från henne vilket var mycket skönt att börja med.
Jag gjorde ju det mesta som att väcka dom, börja med frukost, följa dom till skolan, hämta dom från skolan, laga mat på kvällen. MEN Diana var ju hemma när jag väckte dom och hon var med vid frukosten och hon följda också med till skolan, och var med och hämtade dom och hon var ju hemma när jag lagade maten. Men det var skönt att ha det så första dagen.
Och när vi hade lämnat Laurence och Lena i skolan så gick vi och skrev in mig hos det lila "sjukhus" dom har här. Och sen hade jag ledigt tills vi hämtade dom vid 3 oc då visade dom mig runt till deras aktiviteter så jag viste var dom log, som vart Laurence karate är och vart Lenes Piano lektioner ska vara någon stans.
Idag var lite annorlunda. Diana var hemma vid frukosten och när vi gick med dom till skolan.
Sen var det bara jag som hämtade dom och var ensam med dom till 6.
Och idag var första dagen med läxa också som vi fixade, vilket var skönt att veta att jag har klarat något i alla fall.
Efter att vi hade lämnat dom vid skolan så gick jag och handlade lite smått och sen så gick jag runt i ca 2 timmar och kollade om jag hittade till alla ställen, som Laurences scouts, Lenas Brownis (som är på samma ställe), Det lilla sjukhuset, Bibban, Laurence Karate, Lenas Piano, skolan Dianas bors hus (alltid bra att veta om något skulle hända). Gick också runt och kollade på området (kommer lite bilder från min tur, Om jag orkar så kommer dom imorgon). Fans en liten bäck/flod en liten bit från deras hus som var trevligt att promenera vid. Var ganska mysigt där. och idag kunde jag gå i shorts! vilket var as gött, lika bra att passa på tänkte jag. =)
Imorgon börjar den spännande biten.
Jag kommer att vara ensam med dom från kl 8 imorgon til ca 20.00 på FREDAG!
DET kan jag s äga att jag är nervös för. Men det har gått bra idag, och jag vet hur jag ska göra. Vi har allt hemma för maten. Så jag hoppas hoppas hoppas det allt kommer gå bra.
Det känns ändå ok. Men klart man är nervös. Barnen liv är i mina händer liksom.
Men vi hoppas på det bästa och jag ska göra mitt bästa.
Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej gumman, det låter som om du trivs och kommer att ha ett bra år. Tänker på dig. Kram mamma

2010-09-07 @ 22:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0