Tillbaka till vardagen

Måndag
Var som en vanlig måndag:
Vakna, Frulle, Ta Lena och Laurence till skolan, sen ha min egan tid, Diana var inte hemma under förmiddagen, så jag gick på promenad, tog hand om tvätten, var ganska mycket så fick köra tre maskiner. 
Sen så kollade jag på Veronica Mars- en serie, sen så var det att fixa lite, sen hämta barnen från skolan, när vi kom hem var Diana hemma. Jag lagade köttförssås och pasta till mat. Sen gick Larence på scouts så jag och Lena spelade lite uno och något djur spel som hon hade. 
Sen var kl redan 8 och time for bed för Lena och jag gjorde mig i ording och gick och la mig då också, började få huvudvärk och var väldigt trött.

Under natten till Tisdag så drömmde jag så himla mycket! 
Drömmde massa om att Lena skulle vara på något vid 5.50 på morgonen så jag vaknade massa under natten och var tvungen att tänla på vad som var äkta, om drömmen var något som Diana faktiskt sa till mig eller om det var en dröm. Det var as jobbigt. så fick inte speciellt mycket sömn. Men gick i alla fall inte upp tidgare än vanligt. 

Så idag har jag också varit på en LÅNG promenad. Solen sken och det var helt ok väder ute. 
Gick hem och tog det lugnt. 
Vid 3 så lämnade jag huset för att gå och hämta barnen. Stod och väntade där jag alltid står, Lena kommer och vi väntar på Laurence. Och han kommer aldrig. Jag börjar få panik! Jag och Lena letar igenom hans klassrum, utanför klassrummet och ser att hans väska är borta. Vi letar igenom hela skolgården. Han syns inte till någonstans. Jag tänker: 
-har han redan gått hem? 
Ringer hem men igen som svarar, ringer Brian för att se om han har gått dit. Nej det har han inte. Jag får mer panik. Ringer Diana, inget svar.  Frågar Lena om han FÅR gå hem ensam. Hon säger att han inte har gjort det innan och ska helst inte göra det. Nu har det gått en halv timme. Och han syns inte någonstans.
Vi får gå till lärarana och dom börjar hjälpa oss, ringer grannar (dom vi kom på, vilket var två 2 st) två lärare tar Bilen till huset för att se om han är där, en annan letar igenom skolan. 
Nu har jag panik och vill bara gråta, vad kan har hänt!!!! 
Då ringer Diana, jag frågar om han får gå hem ensam, och berättar situationen. 
DÅ säger hon att han är hos deras farmor. Hon ringde sent igår kväll och sa att hon skulle ha honom. Och Diana måste ha glömt att skriva upp det och att säga det till mig. 
DÅ kunde jag andas ut. Det var HUR hemsk som helst. Jag trodde verkligen att något hade hänt. USCH NO MORE!! 

Men efter det hemska situationen så gick jag och Lena hem, båda lite skakis efter dagens händelse. Eftersom klockan redan var så mycket när vi kom hem så var det bara att börja med maten. 
Laurence kom hem vid 5. och jag och Lena berättade allt som hade hänt oss. 
Diana kom hem vid halv 6. 

Vi kan skratta åt händelsen nu, men det var grymt läskigt kan jag säga. USCH.
Men nu senare på kvällen så hittade jag en lapp där Diana hade skrivit upp att Laurence skulle till farmor, men den måste ha ramlat ner på golvet osv.

Nu ska jag kolla på Friends.

Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Ingegerd Egnell

Fy vad hemskt för er. Jag ryser! Men så skönt att det löste sig till slut!!

2010-09-27 @ 21:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0