Första dagen, Igen

Jaha så har första dagen på min vardag dragit igång. Blev en ganska lung morgon =) 
Dock var jag tvungen att ha klockan på rigning 15 min tidigare är förutt, INTE KUL. Men måste det eftersom nu måste vi gå senast 8.10 här ifrån för att barnen ska hinna med bussen till skolan. (Förutt så fick vi hemmifrån 8.30 (ibland lite senare). Men då var det ju gå av stånd till skolan. Så lite skillnad. Att vackna tidigare är ju inget jag helst gör, men men. 
På väg till bussen så ser vi en påkörd katt mitt på vägen.HEMSKT!!! usch.. kom en bli just då också så dom stannade (och eftersom vi var tvunga att gå till skolan/bussen) så tog dom hand om katten. Känner lite att jag borde gå och knacka på dörrar för att se om jag hittar ägaren .. men det kommer typ avar att lete efter en nål i en höstack. Jag hoppas att dom i bilen fixade något eftersom katten var borta när jag kom tillbaka. Ingen kul start på morgonen. 

Sen så tog jag mig en liten promenad för att se om jag kunne hitta någon trevlig stig att gå på. Dock är det mulet och så idag så stigen såg inte så mysig ut, MEN hoppas på bättre väder imorgon så jag kan utforska lite mer =). 




Nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp tvätten, eftersom alla nyss har kommit hem från olika resor så är det ganska mycket tvätt, så detta är andra maskinen jag gör. och fortfarande massa kvar. Så det blir nog två till. 
Efter så vet jag inte vad som händer. Ska väl se om jag kan fixa/städa/packa upp lote kanske, nästan alla kartonger är borta, men det är ju saker typ överallt.. så ska väl se om jag kan plocka lite.

Nu Låter det som om maskinen är klart. Ska ta hand om tvätten.

Love
Matilda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken morgon, hur reagerade barnen? Jag önskar dig all lycka till med jobbet och det nya stället hoppas du hittar fina promenad stråk och va rädd om dig. Kram älskar dig.

2011-01-06 @ 12:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0