Min Vecka

Så ser min vecka ut:

Måndag
* Har kl på 6.15 men går oftast inte upp fören ca 6.35 eller 6.40
*Väcker barnen kl 7.00
*Går och gör i ordning frukost som är frukt till Lena och smoothy till mig, Laurence och Diana sen äter lena och Laurence en skål med flingor och mjölk.
*Medans dom borstar tänderna och gör i ordning väskorna för skolan osv så gör jag i ordning efter frukost, diskar osv.
* Om Diana inte skjutsar baren så gåt vi hemifrån ca 8.10 till bussen
*Bussen kommer ca 8.25 och baren åker till skolan.
* Jag går på promenad om det inte regnar
HITTAR PÅ NÅGOT
*Till ca 15.15 då jag går hemifrån för att vara vid busshållplatsen för att hämta upp baren.
*vi är hemma mellan ca 15.45-16.00 och baren gör läxor om dom har, annars hittar vi oftast på något
*Ca 17  (beror på vad jag ska göra) så börjar jag med maten, (eftersom det tar en liten stund och att dom inte är dom snabbast att äta ^^)
*ca 19.15 åker Diana med Laurence till scouts och jag gör så att Lena blir klar för att sova, och om hon har skött sig så får hon stanna uppe till ca 20.15 annars får hon lägga vid 19.30.
*Jag har min tid tills jag ska sova.

Tisdag
*Går och gör i ordning deras lunch som dom ska ha med sig till skolan, som är tonfisk (USCH) och majonnäs och blanda det. Sen fortsätter jag med frukosten som är samma alla dagar.
*När första barnet kommer ner så får den börja göra sin lunch som är att lägga tonfisken mixen på en smörgås med ost, och fixa något att dricka, någon frukt och grönsak och en yoghurt. Dom har sköt sig vid frukost så får dom ta med sig något gott också.
*Äta frukos
*om dom inte han klart med lunchen så göra klart den och sen fixa sig för skolan.
*Lämna huset 8.10 till bussen om inte Diana ska skjutsa dom
*Bussen kommer ca 8.25 och baren åker till skolan.
* Jag går på promenad om det inte regnar
HITTAR PÅ NÅGOT
*Till ca 15.15 då jag går hemifrån för att vara vid busshållplatsen för att hämta upp baren.
*vi är hemma mellan ca 15.45-16.00 och baren gör läxor om dom har, annars hittar vi oftast på något
*Börjar lite tidigare med maten så Lena hinner äta innan hon ska till Brownes
*Dom åker ca 18.00 till Brownes, jag och Laurence hittar på något, och samma om han har skött sig under dagen så får han stanna tills Lena kommer hem, ca 17.45 annars är det sova vid 19.30
*Min tid

Onsdag
*Har kl på 6 men går inte upp förens sa 6.15
* Väcker baren 6.45
*Går och gör i ordning frukost
*När första barnet kommer ner så får den börja göra sin lunch
*Äta frukos
*om dom inte han klart med lunchen så göra klart den och sen fixa sig för skolan.
*Lämna huset 8.10 till bussen om inte Diana ska skjutsa dom
*Bussen kommer ca 8.25 och baren åker till skolan.
* Jag går på promenad om det inte regnar
HITTAR PÅ NÅGOT
*Till ca 15.15 då jag går hemifrån för att vara vid busshållplatsen för att hämta upp baren.
*vi är hemma mellan ca 15.45-16.00 och baren gör läxor om dom har, annars hittar vi oftas på något
*Lagar mat vid ca 17
*Äta
*sen hitta på något tills dom ska sova kl.19.30
*Min tid.

Torsdag
*Har kl på 6 men går inte upp förens sa 6.15
* Väcker baren 6.45
*Går och gör i ordning frukost
*När första barnet kommer ner så får den börja göra sin lunch
*Äta frukos
*om dom inte han klart med lunchen så göra klart den och sen fixa sig för skolan.
*Lämna huset 8.10 till bussen om inte Diana ska skjutsa dom
*Bussen kommer ca 8.25 och baren åker till skolan.
* Jag går på promenad om det inte regnar
HITTAR PÅ NÅGOT
*Till ca 15.15 då jag går hemifrån för att vara vid busshållplatsen för att hämta upp baren.
*vi är hemma mellan ca 15.45-16.00 och baren gör läxor om dom har, annars hittar vi oftast på något
*Börjar lite tidigare  med maten så Laurence hinner äta innan han ska till karate
*beroende på om det är Diana ska som skjutsa honom eller Liz (Jo hennes dotter, Laurence kusin går också på karate) Om det är Diana så åker dom ca 17.45 och samma om Liz hämtar honom här hemma, men om han måste gå till dom så måste han gå här ifrån ca 17.30
* Så jag och Lena brukar hitta på något.
*och dom går och Lägger sig ca 19.30
*Min tid

Fredag
* Har kl på 6.15 men går oftast inte upp fören ca 6.35 eller 6.40
*Väcker barnen kl 7.00
*Går och gör i ordning frukost
*äter
*Lämna huset 8.10 till bussen om inte Diana ska skjutsa dom
*Bussen kommer ca 8.25 och baren åker till skolan.
* Jag går på promenad om det inte regnar
HITTAR PÅ NÅGOT
*Till ca 15.15 då jag går hemifrån för att vara vid busshållplatsen för att hämta upp baren.
*vi är hemma mellan ca 15.45-16.00 och baren gör läxor om dom har, annars hittar vi oftast på något, om dom inte ska till sin pappa, då brukar dom åka härifrån ca 16.
*Annars beror det lite på vad som är bestämt ..


som ni ser, så ser dagarna ganska lika ut. Kanske händer något annorlunda någon dag. Men, jag trivs. =) 

Love
Matilda



Kommentarer
Postat av: östen

hej saknar dig men skönt att du trivs själv har varit magsjuk känns lite bättre i dag. Lycka till kram ps. På lördag ska vi åka till Linnea och Ray om jag är helt frisk. ds

2011-01-12 @ 09:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0