Download Festival

Fredag:
Kom iväg runt fyra hemifrån. Fick skjus av Lena och Laurence pappa som ända skulle hämta dom för helgen och ditt jag skulle var ända på vägen till hans hem. 
Blev avsläppt i Stamford, Fick stressa som F** att köpa billjet och få med mig tunga resväska och tältet. Men han med tåget. Sen var det av i Leicester. Leta mig fram vart man köper biljetter och sen hitta perogen. Var redan senare än vad jag ville och missade tåget som jag ville ta. Så det var bara att vänta på det andra. Sedan på tåget så höll jag tummarna på att jag skulle hinna fram i tid till 7 bussen (det var bussar som gick från tågplatsen direkt till festivalen, som dom hade ornat och det gick en varje timma). Och som tur vad had jag med den. Träffase också två killar på tåget som skulle med samma buss. Så vi snckade och diskuterade helgen som skulle komma. 
Sdena framme vid Donnington så var det bara att ta min tunga väska och leta mig fram till camping platsen där Milla och Minus skulle möta mig. Var inte lätt kan jag säga, men resväskan och tältet, var ju inte precis asfalt som jag kunde dra väskan på. Men jag kom fram och det blev kramkalas. Sen var det snabbt att satta upp tältet och festival helgen kunde börja för mig. 
Hade ju redan missat typ alla band men han i alla fall see Pendelum som jag ville och SHIT va bra dom var. Grymt bra asså. YAY! Sen var det party all night long. Träffade Ben och det blev bara bättre och bättre. Gick och la oss runt 4, 5 på morgonen efter att ha träffat lite nytt folk. 

Lördag var det bara att stiga upp efter några timmars sömn och en kall natt ( eller kallt dom timmarna man sov). Göra sig i ordning så gott man kunde och sedan iväg till festival området (där senerna var). Dags att see Escape The Fate :D Matilda Happy. Dock så var dom på the main stage (huvud secnen). Och ljudet där sög :( Lite jobbigt eftersom det var secen där några av våra favoriter skulle spela. Men man fick röja så gott man kunde. Och blev också signering efter med ETF :D. Sen blev det lite Hollywood Undead. Och sen var det party party party hela dagen lång. 

Söndag var det att gå upp ännu tidigare haha. OCH det började regna NEJ!!!!! Regnade hela dagen lång! Kan säga att det blev gägga gägga och lera över allt! och blötta kläder. Men vi hade det kul i alla fall.
Yashin på morgonen. Sen var det Madina Lake, och sen tillbaka till campet och ha lite kul inne på en bajjamajja, eftersom igen av oss ville gå in i tältet så blöta som vi var. 
Sen var det dags för Black Veil Brides signering :D Hahah och det blev en rolig stund. Även fast vi stod ute i regnet och såg ut som .. jaa haha blöta. :)
Sen var det buckcherry och vi alla kom längstfram eftersom efter dom var det Black veil Brides :D Hade det en as bra stund i regnet och rockade gärnet!
Sen blev det lite Bullet for my valentine och efter det så blev det Rob Zombie och SHIT igen. Vilket bra show. Bara älskade hela tiden. Var så grymt bra!

Och sen var det slut på alla band och det var bara att hoppa i tältet och försöka sova. Jag skulle upp tidigt och packa ihop allt eftersom jag skulle tillbaka och jobba på morgonen. 

Blev en lång dag på måndagen. Gick upp tidigare en vad jag hade tänkt först och det var bara att jag gjorde för det var inte kul att gå i allt gägga på väg till bussen. JOBBIGT. 

Men helgen var det fucking awesome! Hade det så grymt kul. :D 
Så tack till Milla och Minus för en fucking underbar helg. (kunde ha skippat regnet men men) 
(Bilder kommer i ett nytt inlägg)

Download Festival 2011!!

Love
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0